KTM FREERIDE E-XC
KTM FREERIDE E-XC representerer den siste generasjonen av KTM elsykler. Den har en børsteløs synkronmotor på 18 kW i et moderne FREERIDE-chassis med WP XPLOR-fjæring foran og bak, noe som gjør den enestående smidig, samt svært dynamisk med stor offroad-mobilitet. KTM FREERIDE E-XC er en ekte allrounder for ren moro i hvert terreng.
MODELL HØYDEPUNKTER
- Toppmoderne elektrisk motor med 18 kW maksimal effekt
- Hurtigskifte KTM PowerPack med 3,9 kWh kapasitet
- Justerbar WP XPLOR 43 forgaffel med 250 mm vandring
- Justerbar WP XPLOR PDS bakdemper med 260 mm vandring
- Gigantiske snørehjul 21"/18"; med anodiserte aluminiumsfelger
- FORMULA-bremser for forbedret følelse og ytelse.
DRIVVERK
KTM FREERIDE E-XCs børsteløse elektriske motor styres av en intelligent, toppmoderne kontrollenhet spesifikt tilpasset denne applikasjonen for å garantere en responsiv, men likevel svært håndterbar kraftlevering for maksimal kjøreglede. Faktisk, jo strammere og kronglete belter, desto morsommere er det å ha det: siden det fulle dreiemomentet er på trykk i utgangspunktet fra stillestående, noe som betyr at verken girspak eller clutch er nødvendig, er det ingen enklere måte å kjører motorsykkel. Med den avanserte motoren som gir 18 kW toppeffekt i Cross-modus 3, holder KTM FREERIDE E-XC seg enkelt mot mange motorsykler med forbrenningsmotorer. I tillegg, når økonomimodus er valgt, er modellen i stand til å gjenvinne retardasjonsenergien under frikjøring og bremsing for en ekstra rekkeviddeøkning. Samtidig gir KTM FREERIDE E-XC full driftssikkerhet uten kompromisser. Selv helt nedsenket i vann er det ingen elektrisk fare fra det sofistikerte, fullstendig forseglede systemet til drivverket og KTM PowerPack.
RAMME
Chassiset til KTM FREERIDE E-XC har en veldig lett komposittrammedesign som kombinerer toppkvalitets krom-molybdenstål med bolt-på smidde aluminiumsseksjoner. Rammen har en åpen nedre del, med motoren og den massive glideplaten i aluminium som fungerer som belastede elementer. Denne designen sikrer optimal stivhet og stabilitet for topp sikkerhet, selv i høye hopp.
UNDERRAMME
Den påboltede underrammen er laget av høyfast polymer. Med eksepsjonell stivhet gir den et betydelig bidrag til å holde den totale kjøretøyvekten nede. Det integrerte grepshåndtaket er innfelt og godt beskyttet mot gjørme og skitt som kastes opp av bakhjulet.
FJÆRING FORAN
KTM FREERIDE E-XC bruker WP XPLOR 43-gaffelen, et sett med 43 mm opp-ned gaffelben med 250 mm vandring. Med enestående respons og dempingsegenskaper har WP XPLOR 43 en følsom følelse og motstand mot å bunne ut. En delt gaffeldesign med fjærer på begge sider, hvert av gaffelbenene huser en separat dempefunksjon, med kompresjon på venstre side og returdemping på høyre, begge enkelt justerbare med skiver på toppen av gaffelen.
STYRE
Det avsmalnende Neken-håndtaket i aluminium av høy styrke til KTM FREERIDE E-XC har samme bøyning og bredde som EXC-styret, og gir føreren forbedret ergonomi og kontroll. Styret er utstyrt med ODI-grep, med et praktisk låsegrep på venstre side, som verken krever lim eller wire for en sikker passform.
BREMSER
KTM FREERIDE E-XC har et nylig utviklet FORMULA-system med flytende kalipere - to stempler foran, ett bak - og lette bremseskiver. Systemet er målestokken når det gjelder kontrollert handling og ytelse, og sikrer kraftig og sikker bremsing.
FOTSTØTTER
Tilbyr ubegrenset bevegelsesfrihet, kombinert med utmerket komfort, kan det lange, smale setet til KTM FREERIDE E-XC enkelt låses opp og låses opp for tilgang til KTM PowerPack. Ved en setehøyde på litt over 900 mm er bakkekontakt innen rekkevidde for de fleste ryttere, selv i vanskelig terreng, noe som øker selvtilliten og gir rytteren en større følelse av sikkerhet, noe som er spesielt bra for nybegynnere. KTM PowerParts-serien med tilbehør av høy kvalitet inkluderer et alternativt sete med enda lavere setehøyde.
DASHBOARD
KTM FREERIDE E-XC har et dashbord med digitalt speedometer fra MAE og en rekke funksjoner, inkludert brukervennlighet og integrerte varsel- og indikatorlys. Speedometerkabelen er godt beskyttet i det flettede fremre bremseslangen, som har en integrert kanal. I tillegg har sykkelen en plassering for tenningslåsen på høyre side av frontlysmasken ved siden av speedometeret som garanterer enkel tilgang.
LADER
Den eksterne laderen kan kobles til en hvilken som helst vanlig 230V-kontakt med sikring på 10A eller 13A og kan enkelt kobles til KTM PowerPack ved å vippe opp setet. Ladetiden er ca. 110 minutter for full lading, eller ca. 75 minutter for en 80 % lading.