Pris kr. 43,500,-
KTM SX-E 3
2023 KTM SX-E 3 er perfekt for førere på grasrotnivå, og er like grønn som gresset. Den er banebrytende i ledelsen av helelektrisk minicross. Rettet mot absolutte nybegynnere glir KTM SX-E 3 inn i området under den kraftigere KTM SX-E 5 med en stadig mer brukervennlig pakke. Lavere effekt, batterikapasitet og mindre hjul gjør det til det ideelle valget for de yngste førerne som finner føttene – og gassen.
Motor
Denne helelektriske, batteridrevne, luftkjølte permanentmagnetmotoren produserer sunne 3,9 kW, med en ekstremt kompakt og slank design som perfekt matcher KTM SX-e 3s mindre chassis. Den er også støv- og vanntett, noe som gjør den slitasje- og vedlikeholdsfri, mens den integrerte kontrollenheten (ECU) garanterer en direkte, men veldig kontrollerbar kraftlevering.
Ramme
KTM SX-E 3 har en moderne rammedesign som er laget av lette, høystyrke, krom-molybden stålprofiler og kombinerer maksimal langsgående stivhet med optimal vridningsstivhet. Underrammen er laget av lette, glassfiberforsterkede ekstruderte plastelementer, som kan monteres i to posisjoner for forskjellige setehøyder.
Styre
KTM SX-E 3 bruker et konisk NEKEN-styre av høy kvalitet, laget av aluminiumslegering som sikrer topp stabilitet og sikkerhet. Dens diameter avsmalner fra 28 mm i det sentrale området, til 22 mm i bøyningene, til 18 mm i håndtaket. Dette gjør det mulig å montere et tynnere låst ODI-grep på venstre side, mens høyre side har en nyutviklet gassenhet med vulkanisert ODI-grep, spesielt utviklet for den elektroniske stasjonen. En ekstra kollisjonspute på styrestøtten beskytter rytteren mot grov kontakt
Dekaler
2023 KTM SX-E 3 har den nyeste in-mold-grafikken, med en dristig oransje og blå design som perfekt setter i gang den oransje rammen i fabrikkutseendet, det oransje setet og karosseriet.
Batteri
KTM SX-E 3 er utstyrt med 60 moderne litiumionceller i et robust støpt aluminiumshus montert rett over motoren, og lagrer 648 Wh energi. Dette tillater mer enn to timers kjøring for en nybegynner, med selv de raskeste unge rytterne som bare kan tømme batteriet på rundt 30 minutter. Og skulle du ønske mer tid mellom ladingene, kan batteriet oppgraderes til SX-E 5-batteriet med 907 Wh.