KTM 390 DUKE 2024
Pris Kr. 65,500,-
Klargjøring og montering kommer i tillegg
Den helt nye KTM 390 DUKE treffer alle mål med knusende presisjon. Ved å pakke en omarbeidet motor inn i en helt ny ramme, med justerbar WP APEX-fjæring og svært nøyaktig innstilt elektronikk, er dette – enkelt sagt – den letteste, skarpeste, mest ytelsesfokuserte naked-bike i middelklassen som noen gang har brukt DUKE-navneskiltet.
MOTOR
2024 KTM 390 DUKE kan skryte av den siste generasjonen innen LC4c-motorer, med en kapasitet på 399 cc, mer kraft, jevnere akselerasjon og lettere totalvekt enn før. Med mange års erfaring i småmotor-gamet har 2024 KTM 390 Duke nå også en forbedret girkasse og et optimert sylinderhode, og er klar til å ta i bruk EURO5.2-utslippsstandarder.
RAMME
Det nye designet har en 2-delt konstruksjon som består av en helt ny hovedramme av stålespalier med en underramme i trykkstøpt aluminium. Den bakre støtdemperen er nå også montert utenfor midten for å tillate en større airbox samtidig som den reduserer setehøyden og samtidig øker DUKEs aggressive holdning. Ikke bare designet for utseende, er hovedmålet med rammedesignet å forbedre kjøretøyets dynamikk ved å øke torsjonsstivheten, forbedret smidighet og forbedret tilbakemelding fra chassiset.
ERGONOMI
Takket være en litt lengre akselavstand, nye setehøyder og rammegeometri, kan 2024 DUKE-serien skryte av dramatisk forbedret kurveoppførsel, stabilitet og kjøreegenskaper. Dette, sammen med et allerede godt rykte som en hjørnerakett og en aggressiv sittestilling, betyr at 2024 KTM 390 DUKE setter standarden når det kommer til energiske naked-bikes.
FJÆRING
Foran holder en 43 mm WP Apex åpen patrongaffel med 150 mm vandring ting i sjakk, med justerbare kompresjons- og rebound-innstillinger. På baksiden finner du en off-center WP APEX separat stempelstøtdemper med 150 mm vandring og 60 mm slaglengde. Rebound justeres enkelt med en 5-trinns klikker, og er også justerbar på forhånd.
DEKK OG FELG
Ved å redusere vekten der det teller mest, har 2024 KTM DUKE-serien gjort betydelige fremskritt for å redusere uavfjæret masse takket være et sett med lette hjul, pakket inn i michelin-dekk med grep. Dette forbedrer ikke bare de generelle kjøreegenskapene, men betyr også raskere innkjøring og mindre belastning på arbeidskomponenter som aksler og lagre.
RIDE MODES
2024 KTM 390 DUKE gir føreren et utvalg av kjøremoduser som passer best til alle forholdene de befinner seg i. Med Street-modus aktivert som standard, slipper dette løs all KTM 390 DUKEs raseri, mens regnmodus jobber for å holde ting litt mer kontrollert i det våte. Begge kobles enkelt inn via TFT-skjermen.
LAUNCH CONTROL
KTM 390 Duke slipper løs maksimal akselerasjon fra stående start, og er utstyrt med Launch Control for raske starter utenfor linjen. Bare velg startkontroll, vri på gassen, slipp clutchen og kjør!.