KTM 50 SX 2024
ELEKTRONISK DRIVSTOFFINNSPRØYTNING
Pre-mix får en remiks over 2-takts KTM SX-serien, med elektronisk drivstoffinnsprøytning som setter standarden. Nå er det ikke mer vanskelige dyse-oppsett før løp, og takket være den helt nye Keihin EFI og reed-ventilhus-design, kan du være garantert å legge ned optimal kraft i alle høyder, hele tiden.
ELEKTRISK START
Se for deg dette; Du er på syvende runde i ett ledende løp. Du bommer på linjen og ender opp i et dypt hjulspor. Men du svetter ikke, alt du gjør er å trykke på startknappen og kjører mot det rutete flagget. Dette takket være et 12,8V 2 Ah lithium-ion-batteri som er plassert under setet, en ny høykvalitets stator og pickup og super robust design.
EFI + EKSOSVENTIL
Med EFI kommer gode kjøreegenskaper. Sammen med den elektroniske drivstoffinnsprøytningen er det også montert en ny eksosventil på KTM 50 SX, noe som gir mer brukbar kraft i hele turtallsområdet. Jevnere kraft betyr bedre trekkraft.
VALGBARE MAP
2024 KTM 50 SX har en map-switch som lar føreren bytte mellom 2 maps.
ERGONOMI
2024 KTM SX og SX-F-serien har en helt ny og forbedret førerergonomi, som gir forbedret knekontakt - spesielt når du står på fothvilerene. Ny plast jobber for å drive ut gjørmeopphopning under våte, gjørmete forhold, med en ny, flatere seteprofil og setetrekk med høyt grep som gir eksepsjonell bevegelse og kontroll. Den polyamidforsterkede underrammen i aluminium forbedrer førerfølelsen og tilbakemeldingen ytterligere.
WP XACT GAFFEL
48 mm lufttype WP XACT forgaffel med delt dempingsfunksjon gir all den selvtilliten du trenger for å angripe banen. Nye hydrostopper i gaffelbeina forbedrer motstanden mot bunnen og står for mindre retur når du angriper store hopp, støt og dunk. Redesignede gaffelbeskyttelsesringer øker også beskyttelsen mot smuss, noe som gjør dem like pålitelige som de er fantastiske.
ENERGIABSORPSJON
I tillegg til at den ekspertutviklede, hydroformede, laserkuttede og robotsveisede rammen er konstruert for å gi eksepsjonell tilbakemelding og stabilitet i en rett linje, består den av spesifikt beregnede parametere for lengde- og torsjonsfleksibilitet. Dette betyr at rammen fungerer som en slags "støtdemper", noe som gir en mindre tøff tur, noe som resulterer i mindre tretthet over mange harde runder.
FULL KONTROLL
Uansett hvor utfordrende banen er har du full kontroll med de nye fotbøylene. Redesignet ramme gjør det mulig å monterte forfester i sentret for bedre kjørestilling og bedre drag ut av svinger, samt minsker sjangsen for å feste seg i dype hjulspor på banen.
KONSISTENS
WP XACT støtdemper gir overlegende egenskaper runde etter runde. Med lav friksjon og avanserte dempningsegenskaper for uovertruffen trekkraft og energiobserbering.
YTELSE
Motoren til KTM 50 SX er designet rundt et midtstilt tyngdepunkt for å gi lavere vekt totalt og en smidigere håndtering av sykkelen.