KTM 65 SX 2024
En ny, lettere, mer ergonomisk kickstartspak gjør oppstart av 2024 KTM 65 SX til en enkel sak for små ben. Ikke bare er kickstartspaken designet for å matche den nye rammen og motordesignet perfekt, den sikrer også enkel tilgang for rask omstart samtidig som den er perfekt pakket for å være ute av veien.
2024 KTM 65 SX er designet for å vokse med den lille raceren, ved å være høydejusterbar. Ulike justerbarhetsalternativer ble bygget inn i KTM 65 SX-konstruksjonen. Det er svært enkelt å finne den rette passformen for den lille kjøreren, takket være høydejusterbar fjæring, styreposisjon, underrammen og karosseri, som tar setehøyden fra lave 715 mm til en høyere 760 mm.
Med det siste innen 2-taktsteknologi, setter 2024 KTM 65 SX standarden. I tillegg til å bruke de letteste og mest holdbare materialene, har motoren en trykkkontrollert eksosventil som gir ytelse på toppnivå gjennom sin manuelle 6-trinns girkasse. Et nytt monteringskonsept for veivakselen gir også enklere vedlikehold.
LUFTBOKS OG FILTER
Et helt nytt luftbokskonsept har en konvensjonell sugehylse laget av en slitesterk polyamid i stedet for gummi og et Twin Air-filtermonteringssystem som nå har snaplåser for enkel og intuitiv montering. Twin Air-filteret er også plassert under setet og er lett tilgjengelig uten verktøy ved ganske enkelt å fjerne setet. Den har også forbedret motstand mot inntrenging av smuss, slik at det ikke faller mer smuss inn i inntakskanalen når du skifter filter.
ERGONOMI
Det helt nye karosseriet til 2024 KTM 65 SX er det perfekte eksempelet på KTMs forpliktelse til å gi det ultimate utgangspunktet for unge syklister. Etterligner KTM SX-serien i full størrelse, og KTM 65 SX har de samme fremskrittene som finnes i de større KTM SX-klassene. Slankere, slankere og bedre egnet til å stå på tappene, fungerer sidepanelene nå mye bedre med unge rytterstøvler, noe som gjør at sykkelen klemmes riktig når du står opp. Den fremre nummerplaten har plastklaffer for å beskytte de nedre trippelklemmene fra hvile. Samtidig har tankspoileren en tokomponentteknologi med den KTM-spesifikke teksturen på den øvre delen. Sidenummerskilt holdes så nær rammen som mulig, og den generelle setelinjen sitter litt flatere sammenlignet med den gamle generasjonen.
RAMME
2024 KTM 65 SX har en helt ny rammedesign av krommolybdenstål med høy styrke. Enestående kvalitet på Mini-rammen kan oppnås med smidde koblingsdeler, nøye beregnede parametere for langsgående bøyning og torsjonsstivhet, og integrerte metallplater som tillater skreddersydd stivhet. Den nye rammelayouten har en typisk MX-design uten tverrrør bak styrehodet. Det bakre støtdemperfestet er atskilt fra det øvre hovedrammerøret som på våre fullstørrelsesmodeller. Rammen kommer nå også med rammebeskyttere som standard.