KTM 50 SX 2025
Når det neste steget er inn i 50cc klassen, er det ingen bedre alternativ enn den kraftigste 50cc der ute. For 2025 er KTM 50 SX bygget rundt en avansert stålramme, som huser en kraftig motor, en 35mm WP XACT AER gaffel, en WP XACT monoshock, og et avansert hydraulisk Formula bremsesystem. Enkelt sagt - det er den mest avanserte og READY TO RACE 50 cc mini-crosseren tilgjengelig for din lille racer.
TENNING
Utstyrt med en digital tenning med forbedret prosesseringskraft, gir KTM 50 SX FACTORY EDITION en renere forbrenning og jevnere kraftlevering. Individuell tenningstiming over hele turtallsområdet, akkurat som på KTM SX-serien i full størrelse, gir en viktig fordel.
FORGASSER
En velprøvd Dell'Orto type PHBG 19 BS forgasser tar en sentral posisjon i å levere varene i 2025 KTM 50 SX, med innstillinger som fungerer perfekt i harmoni med motoren, eksosen og luftinntaket.
JUSTERBARHET
Forskjellige justeringsalternativer ble bygd inn i konstruksjonen av 2025 KTM 50 SX ved hjelp av vitenskapelige statistiske data og inndata fra unge racers. Å finne riktig passform for din lille fører er enkelt takket være justerbar fjæring, styreposisjon, underramme og karosseri, som tar setehøyden fra en lav innstilling på 634 mm til en høyere innstilling på 682 mm
KRAFTREDUSERINGSSETT
For helt ferske nybegynnere tilbyr KTM POWERPARTS-katalogen nå valget mellom to kraftreduseringssett. Det første tillater en nybegynner, moderat og kontrollerbar kraftreduksjon til 4 hk, mens det andre gir mulighet for et mer mellomliggende kraftsett som slipper løs 8 hk for førere på middels nivå.
ERGONOMI
I likhet med KTM SX-serien i full størrelse, har KTM 50 SX de samme forbedringene som finnes i den større KTM SX-serien. Slankere, mer elegant og bedre egnet for å stå på fotpinnene, sidepanelene fungerer nå mye bedre med unge føreres støvler, slik at de kan klemme sykkelen ordentlig med knærne når de står oppreist. Frontnummerplaten har plastklaffer for å beskytte de nedre trippelklemmer fra grus. Samtidig har tankspoileren en bikomponentteknologi med KTM-spesifikk tekstur på den øvre delen. Sidetallplatene holdes så nær rammen som mulig, og den generelle setelinjen er litt flatere.
DEMPING
Med den nyeste teknologien innen fjæring er KTM 50 SX utstyrt med en toppmoderne, lett 35mm USD WP XACT AER-gaffel. Med 205mm hjulvandring kan luftenheten i venstre gaffelben også enkelt justeres ved hjelp av en luftpumpe, tilpasset førerens preferanser, vekt eller banelengde. Bak har en fullt justerbar WP XACT monoshock et monteringspunkt på rammen som gjør den mer kompakt, og gir den perfekte balansen og dempekarakteristikken som matcher gaffelen.
FOTHVILERE
"No-dirt" fothvilere tilbyr en større overflate for bedre grep når man står på fotpinnene og er mindre utsatt for å henge seg fast i dype spor, ved avgang når man skrubber, eller i banehindre.