KTM 65 SX 2025
Når din lille fører er klar for å ta det neste steget - er den fullt utstyrte 2025 KTM 65 SX det eneste alternativet. Raskere, enklere å kjøre, og designet for å være det ideelle spranget inn i neste racingklasse, har KTM 65 SX full-size motocrosskvalitet, høykvalitetskomponenter, en fullt manuell clutch og girkasse - for ikke å nevne den herlige 2-takts toppkraftbåndet.
TENNING
En digital tenning fra Hidria finner veien til 2025 KTM 65 SX, med forbedret prosesseringskraft og tenningkurve, som gir en renere forbrenning og jevnere kraftlevering.
FORGASSER
En velprøvd Mikuni TM 24 forgasser tar en sentral posisjon i å levere varene i 2025 KTM 65 SX, med innstillinger som fungerer perfekt i harmoni med motoren, eksosanlegget og luftinntaksdesignet.
JUSTERBARHET
The 2025 KTM 65 SX is designed to grow with the little racer, by being height adjustable. Different adjustability options were built into the KTM 65 SX construction using scientific statistical data and manikins. So, finding the right fit for your little ripper is ultra easy, thanks to height adjustable suspension, handlebar position, subframe, and bodywork, taking the seat height from a low 715mm, to a taller 760mm.
YTELSE
Med den nyeste 2-taktsteknologien setter 2025 KTM 65 SX standarden ved startporten. I tillegg til å bruke de letteste og mest holdbare materialene, har motoren en trykkstyrt eksosventil som gir ytelse på toppnivå gjennom sin manuelle 6-trinns girkasse. Monteringskonseptet for veivakselen gjør også vedlikeholdet enklere.
ERGONOMI
Karosseriet til 2025 KTM 65 SX er et perfekt eksempel på KTM's forpliktelse til å tilby det ultimate startpunktet for unge racere. I likhet med KTM SX-serien i full størrelse, har KTM 65 SX de samme forbedringene som finnes i de større KTM SX-klassene. Slankere, mer elegant og bedre egnet for å stå på fotpinnene, fungerer sidepanelene nå mye bedre med unge føreres støvler, slik at de kan klemme sykkelen ordentlig når de står oppreist. Frontnummerplaten har plastklaffer for å beskytte de nedre trippelklemmer fra grus. Samtidig har tankspoileren en bikomponentteknologi med KTM-spesifikk tekstur på den øvre delen. Sidetallplatene holdes så nær rammen som mulig, og den generelle setelinjen er litt flatere.
RAMME
Dette er stort. 2025 KTM 65 SX skryter av et design med høyfast krommolybdenstålramme med smidde tilkoblingsdeler integrert i rammen. Dette sammen med nøye beregnede parametere for langsgående fleksibilitet og torsjonsstivhet, tillater skreddersydd stivhet og så høy kvalitet på mini-rammen som kunne oppnås. Rammens layout har et typisk MX-design uten noen tverrør bak styrestemmen. Likt fullstørrelsesmodellene er bakre støtdemperfeste separert fra hovedrammeøverør. Rammen leveres også med rammebeskyttere som standard.
DEMPING
Med den nyeste teknologien innen fjæring, er KTM 65 SX utstyrt med en toppmoderne, lett 35 mm USD WP XACT AER-gaffel. Med 215 mm hjulvandring kan luftenheten i venstre gaffelben også enkelt justeres ved hjelp av en luftpumpe, tilpasset førerens preferanser, vekt eller banevilkår. På baksiden skryter den fullt justerbare WP XACT monoshock av et monteringspunkt på rammen som gjør den mer kompakt, og gir den perfekte balansen og dempekarakteristikken som matcher gaffelen.
EKSOS
Eksosanlegget har samme produksjonsprosess som fullskala 2-takts KTM SX-serien, med forbedret generell kvalitet og ytelse. Dette har resultert i massive forbedringer innen termodynamikk. Dessuten gir forbedret tetning av demperens endekappe og en gummi mellom grenrøret og demperen et annet nivå av kvalitet til eksosanlegget. Demperen kommer med en svart anodisert finish.