KTM 300 SX 2025
Tenk på "utøylet 2-takts ytelse" og du vil sannsynligvis se en KTM 250 SX for ditt indre øye. Med god grunn også – det er ikke mye som kan sammenlignes med den. 2025 KTM 250 SX tar det enda lenger med en rekke nye chassisforbedringer, noe som gjør den enda mer legendarisk og verdig en plass i historiebøkene.
ELEKTRONISK DRIVSTOFFINNSPRØYTNING
Forblandingen får en ny vri i hele 2-takts KTM SX-serien, med elektronisk drivstoffinnsprøytning som setter standarden. Nå slipper du å justere dysene før løpet. Takket være Keihin EFI og reedventilkonstruksjonen kan du være sikker på å levere optimal kraft på alle høyder, hele tiden.
ELEKTRISK START
Se for deg dette: Du er 7 runder inn i et fantastisk løp. Du mister linjen og ender opp med å stoppe i et dypt spor. Men du svetter ikke. Alt du gjør er å trykke på startknappen, og du fyrer opp igjen for å ta det siste flagget. Dette er virkeligheten med 2025 KTM 300 SX. Takket være et 12,8V 2 Ah litium-ion-batteri som er plassert under førersetet, med en høykvalitets stator og pickup, og et superrobust design, blir livet enklere.
ENKEL JUSTERING AV FJÆRING
Som alltid har fjæringen en enkel verktøyfri justering i begge ender, noe som sikrer at du jakter på pallen med full kontroll. Bak har du en håndjusterbar dobbel kompresjonskontroll som lar førerne justere høy- og lavhastighetsinnstillingene på noen sekunder. Forgaffelen foran er også lett å justere takket være håndjusterbare klikkere på bunnen av gaffelbenet og topplokket.
YTELSE
KTM 300 SX har alltid representert det aller beste innen uovertruffen kraft og lett konstruksjon. Enkelheten og de lave vedlikeholdskostnadene til 2-taktsmotoren har gjort den til en favoritt blant motocross-førere i generasjoner. For 2025 kommer KTM 300 SX inn i løpspaddocken med en total motervekt på bare 23,9 kg, og setter dermed 300 SX-motoren som referansepunktet i den svært konkurransedyktige 300 cc-klassen.
ERGONOMI
2024 KTM SX og SX-F-serien har en helt ny og forbedret førerergonomi, som gir forbedret knekontakt - spesielt når du står på fothvilerene. Ny plast jobber for å drive ut gjørmeopphopning under våte, gjørmete forhold, med en ny, flatere seteprofil og setetrekk med høyt grep som gir eksepsjonell bevegelse og kontroll. Den polyamidforsterkede underrammen i aluminium forbedrer førerfølelsen og tilbakemeldingen ytterligere.
WP XACT GAFFEL
48 mm lufttype WP XACT forgaffel med delt dempingsfunksjon gir all den selvtilliten du trenger for å angripe banen. Nye hydrostopper i gaffelbeina forbedrer motstanden mot bunnen og står for mindre retur når du angriper store hopp, støt og dunk. Redesignede gaffelbeskyttelsesringer øker også beskyttelsen mot smuss, noe som gjør dem like pålitelige som de er fantastiske.
ENERGIABSORPSJON
I tillegg til at den ekspertutviklede, hydroformede, laserkuttede og robotsveisede rammen er konstruert for å gi eksepsjonell tilbakemelding og stabilitet i en rett linje, består den av spesifikt beregnede parametere for lengde- og torsjonsfleksibilitet. Dette betyr at rammen fungerer som en slags "støtdemper", noe som gir en mindre tøff tur, noe som resulterer i mindre tretthet over mange harde runder.
FULL KONTROLL
Uansett hvor utfordrende banen er har du full kontroll med de nye fotbøylene. Redesignet ramme gjør det mulig å monterte forfester i sentret for bedre kjørestilling og bedre drag ut av svinger, samt minsker sjangsen for å feste seg i dype hjulspor på banen.
KONSISTENS
En ny kjedefører og kjedebeskytter gir forbedret holdbarhet og minimerer sjansene for å hekte seg fast i ytre gjenstander – spesielt i svært gjørmete forhold, samtidig som opphopning av skitt rundt svingarmen og bakdrevet reduseres.
BAKKEKLARING
Ingen liker en dårlig hook-up. Det er derfor bra at støtdempergeometrien på 2025 KTM 300 SX forbedrer bakkeklaringen til linkagen, med de topologioptimaliserte støpte fothvilerne som er mindre utsatt for å hekte seg fast i dype spor og under avspark når du skrubber.