Pris kr. 137 517,-
Klargjøring kommer i tillegg.
KTM 300 EXC SIX DAYS 2025
For 2025 beholder KTM 300 EXC SIX DAYS sin tittel som det mest vinnende enduro-våpenet noensinne skapt. Joda, det er en stor påstand – men har du sett vårt troférom? Med en nærmest uknuselig drivlinje, uovertruffen topphastighet og suverene kjøreegenskaper, er den igjen klar til å takle hva enn enduroverdenen kan kaste mot den. Høydepunkter for 2025 KTM EXC SIX DAYS-serien er:
- Oransje blank ramme
- Rammebeskyttelsessett
- SIX DAYS-spesifikt sete
- Map-select bryter
- 6Days-merkede deler
- Oransje anodiserte CNC-maskinerte tredobbelklemmer
- Oransje fremre akseltrekker
- Halv-flytende forbremseskive
- Solid bakbremseskive
- Bakbrems sikkerhetstråd
- Supersprox Stealth bakdrev
- Bunnplate
- Radiatorvifte
- Metzeler 6 Days Extreme dekk
GRAFIKK
2025 KTM SIX DAYS-serien feirer den nyeste utgaven av ISDE i Spania med sitt mest slående utseende hittil. Med flere nyanser av oransje og skarpe grafikker, er det eneste som gjenstår å si, ¡Vamos!
MOTOR
300cc 2-takts motoren gir ikke bare et valg i E3 Enduro-kategorien, men forblir også det ideelle valget for enduroførere som ønsker maksimal kraft og dreiemoment med minst mulig vekt. Nok en grunn til at KTM 300 EXC-motoren setter standarden i den konkurransepregede Enduro E3-klassen og i hard enduro-løp over hele verden.
RAMME
Spesielt konstruert for langsgående stivhet, er KTM EXC SIX DAYS-serien bygget rundt en glansoransje pulverlakkert ramme som gir eksepsjonell tilbakemelding fra rytteren, energiabsorpsjon og høyhastighetsstabilitet. Dette oppnås ved å reposisjonere de roterende massene i rammen, sammen med en smidd styrehodeforbindelse. Fotstøttefestene har også en slank design for mindre risiko for å hekte seg fast. Og når turen er over, sikrer et smidd en-dels sidestativ at enduro-våpenet ditt står stolt.
ERGONOMI
2025 KTM EXC-serien har en førerfokusert kroppsstillings-triangel, spesielt når du står på fotpinnene. Med plastdeler som jobber for å fjerne gjørmeoppbygging i våte, gjørmete forhold, en flat seteprofil med et sete med høy grep som gir eksepsjonell bevegelse og kontroll for rytteren, og en polyamidforsterket aluminiumsramme som gir uovertruffen følelse og tilbakemelding til rytteren, er din eneste bekymring å navigere i terrenget foran deg.
EKSOS
Takket være KTM 300 EXC SIX DAYS kompakte motor er eksosrøret designet med mål om å oppnå bedre bakkeklaring og redusere risikoen for skader når du kjører over dype røtter, spor eller klatrer opp bratte steiner. Lyddemperen er laget av lett aluminium og er stilfullt avsluttet i antrasitt, med SIX DAYS-logoen.
WP XACT CLOSED-CARTRIDGE GAFFEL
En 48 mm WP XACT Closed Cartridge fjærgaffel gir rask og konsekvent demping, med optimert oljestrøm. Dette betyr at disse gaflene sikrer uovertruffen ytelse på alle nivåer. Gaffelbeskyttelsesringer beskytter også mot inntrenging av smuss. Men best av alt, gaffelen tillater full justering av kompresjon og tilbakeslag uten behov for verktøy.
WP XPLOR SHOCK
Et PDS-bakdemperkonsept forblir et kjennetegn på KTM Enduro-våpen, og forbedrer anti-knebøy-oppførselen til chassiset. Dette er fortsatt det mest pålitelige og vedlikeholdsvennlige alternativet for konkurrerende enduro-racing. Dessuten tar en lett WP XPLOR PDS bakdemper ansvaret bak. For 2025 fikk bakdemperen oppdaterte innstillinger, noe som resulterte i forbedret trykkbalanse i demperen. Med jevn demping, samt full justerbarhet takket være brukervennlige håndklikkere for justeringer i farten, forblir det oppsettet å slå.
OFFROAD CONTROL UNIT
Offroad Control Unit - eller OCU - er plassert under setet og erstatter alle elektroniske sikringer og reléer. Alle utganger styres kontinuerlig basert på signaler fra spenningsregulatoren og ECU-en. Ved overstrøm deaktiveres utgangene individuelt. Dette gjør feildeteksjon enkel, ettersom statusen til hver utgang indikeres med et rødt eller grønt LED-lys. Det betyr at det å diagnostisere et elektrisk problem ute på stien er like enkelt som å løfte setet, og det er ikke lenger nødvendig å bære med seg små sikringer.