KTM 300 EXC HARDENDURO 2025
The 2025 KTM 300 EXC HARDENDURO er klar til å rulle ut av racingbilen og inn på startlinjen for prologen. Basert på den allerede legendariske KTM 300 EXC, skiller HARDENDURO seg ut med en eksklusiv HARDENDURO-delspakke. Hardcore-beskyttelsesdeler, trekkstropper, CNC-maskinerte komponenter – for ikke å nevne fullt justerbare lukkede patrongaffler – og et helt unikt grafikksett gjør dette til den ultimate HARDENDURO-pakken for å takle verdens tøffeste offroad-mesterskap. Høydepunkter for 2025 KTM 300 EXC HARDENDURO er:
- Oransje blank ramme
- KTM hardenduro styrepute
- Factory racing rammebeskyttelsessett
- Factory racing sete
- Map-select bryter
- Factory hjulsett
- Omsluttende håndbeskyttelsessett
- Radiatorvifte
- Svart anodiserte CNC-maskinerte tredobbelklemmer
- Bunnplate
- Halv-flytende forbremseskive
- Forbremseskivebeskytter
- Solid bakbremseskive
- Bakbrems sikkerhetstråd
- Oransje bakbremseskivebeskytter
- Oransje Supersprox Stealth bakdrev
- Clutch slave sylinderbeskyttelse
- Støttestropper
- Metzeler 6 Days Extreme dekk
GRAFIKK
2025 KTM 300 EXC HARDENDURO er vanskelig å overse, med slående hvit-på-svart grafikk og et ribbet svart setetrekk, alt lagt over svarte og oransje skjermer. Den gjør et sterkt inntrykk. Dette er en grafikkpakke du ikke vil bytte ut.
THROTTLE BODY INJECTION
2025 KTM 2-takts Enduro-modeller har elektronisk kontrollert Throttle Body Injection – eller TBI. ECU, sammen med et Keihin 39 mm gasshus, beregner den ideelle luft-drivstoffblandingen ved å konstant analysere vanntemperatur, lufttemperatur, omgivelsestrykk og trykk i veivhuset, rpm, og gassposisjonen for å sikre den jevneste og mest konsistente kraftleveransen under de mest tøffe enduro-forholdene.
RAMME
Spesielt konstruert for langsgående stivhet, er 2025 KTM 300 EXC HARDENDURO bygget rundt en glansoransje pulverlakkert ramme som gir eksepsjonell tilbakemelding fra rytteren, energiabsorpsjon og høyhastighetsstabilitet. Dette oppnås ved å reposisjonere de roterende massene i rammen sammen med en smidd styrehodeforbindelse. Fotstøttefestene har også en slank design for mindre risiko for å hekte seg fast. Og når turen er over, sikrer et smidd en-dels sidestativ at enduro-våpenet ditt står stolt.
ERGONOMI
2025 KTM EXC-serien har en førerfokusert kroppsstillings-triangel, spesielt når du står på fotpinnene. Med plastdeler som jobber for å fjerne gjørmeoppbygging i våte, gjørmete forhold, en flat seteprofil med et sete med høy grep som gir eksepsjonell bevegelse og kontroll for rytteren, og en polyamidforsterket aluminiumsramme som gir uovertruffen følelse og tilbakemelding til rytteren, er din eneste bekymring å navigere i terrenget foran deg.
EKSOS
Takket være KTM 300 EXC HARDENDUROs kompakte motordesign er eksosrøret designet med mål om å oppnå bedre bakkeklaring og redusere risikoen for skader når du kjører over dype røtter, spor eller klatrer opp bratte steiner. Lyddemperen er laget av lett aluminium, noe som sparer vekt og gir den karakteristiske lavfrekvente 2-taktslyden for denne stein-hoppende helten.
WP XACT CLOSED-CARTRIDGE GAFFEL
En 48 mm WP XACT Closed Cartridge fjærgaffel gir rask og konsekvent demping, med optimert oljestrøm. Dette betyr at disse gaflene sikrer uovertruffen ytelse på alle nivåer. Gaffelbeskyttelsesringer beskytter også mot inntrenging av smuss. Men best av alt, gaffelen tillater full justering av kompresjon og tilbakeslag uten behov for verktøy.
WP XPLOR SHOCK
Et PDS-bakdemperkonsept forblir et kjennetegn på KTM Enduro-våpen, og forbedrer anti-knebøy-oppførselen til chassiset. Dette er fortsatt det mest pålitelige og vedlikeholdsvennlige alternativet for konkurrerende enduro-racing. Dessuten tar en lett WP XPLOR PDS bakdemper ansvaret bak. For 2025 fikk bakdemperen oppdaterte innstillinger, noe som resulterte i forbedret trykkbalanse i demperen. Med jevn demping, samt full justerbarhet takket være brukervennlige håndklikkere for justeringer i farten, forblir det oppsettet å slå.
OFFROAD CONTROL UNIT
Offroad Control Unit - eller OCU - er plassert under setet og erstatter alle elektroniske sikringer og reléer. Alle utganger styres kontinuerlig basert på signaler fra spenningsregulatoren og ECU-en. Ved overstrøm deaktiveres utgangene individuelt. Dette gjør feildeteksjon enkel, ettersom statusen til hver utgang indikeres med et rødt eller grønt LED-lys. Det betyr at det å diagnostisere et elektrisk problem ute på stien er like enkelt som å løfte setet, og det er ikke lenger nødvendig å bære med seg små sikringer.