KTM 300 EXC CHAMPION EDITION 2025 KTM 300 EXC CHAMPION EDITION 2025 KTM 300 EXC CHAMPION EDITION 2025

KTM 300 EXC CHAMPION EDITION 2025

Varenr: F7403Y8
134 500,00
2 i butikk
0 på nettlager
-+
Selges som 1stk
BeskrivelseTeknisk infoProdusentPasser til
Beskrivelse

KTM 300 EXC CHAMPION EDITION 2025

 

 KTM 300 EXC CHAMPION EDITION tar tittelen som det mest vinnende enduro-våpenet noensinne skapt. Joda, det er en stor påstand – men har du sett troférommet til KTM 300 EXC? Med en nærmest uknuselig drivlinje, uovertruffen topphastighet og suverene kjøreegenskaper, er den igjen klar til å takle hva enn enduroverdenen kan kaste mot den. Høydepunkter for 2025 KTM EXC CHAMPION EDITION er:

  • Red Bull CTG
  • Oransje ramme
  • Radiatorvifte
  • Map-select bryter
  • Oransje fremre akseltrekker
  • Halv-flytende forbremseskive
  • Supersprox Stealth bakdrev
  • Bunnplate
  • Rammebeskyttelsessett
  • Factory sete

 

GRAFIKK

Akkurat som det står på boksen, henter 2025 KTM CHAMPION EDITION-serien inspirasjon fra våre KTM Red Bull Factory Racing-mesterskapsvinnende maskiner. Med et uovertruffent READY TO RACE-utseende – og støttet av en liste med førsteklasses deler – er dette mesternes valg.

 

  

 

 

 

MOTOR

300cc 2-takts motoren gir ikke bare et valg i E3 Enduro-kategorien, men forblir også det ideelle valget for enduroførere som ønsker maksimal kraft og dreiemoment med minst mulig vekt. Nok en grunn til at KTM 300 EXC-motoren setter standarden i den konkurransepregede Enduro E3-klassen og i hard enduro-løp over hele verden.

  

 

RAMME

Spesielt konstruert for langsgående stivhet, er KTM 300 EXC CHAMPION EDITION bygget rundt en glansoransje pulverlakkert ramme som gir eksepsjonell tilbakemelding fra rytteren, energiabsorpsjon og høyhastighetsstabilitet. Dette oppnås ved å reposisjonere de roterende massene i rammen, sammen med en smidd styrehodeforbindelse. Fotstøttefestene har også en slank design for mindre risiko for å hekte seg fast. Og når turen er over, sikrer et smidd en-dels sidestativ at enduro-våpenet ditt står stolt.

 

  

ERGONOMI

2025 KTM EXC-serien har en førerfokusert kroppsstillings-triangel, spesielt når du står på fotpinnene. Med plastdeler som jobber for å fjerne gjørmeoppbygging i våte, gjørmete forhold, en flat seteprofil med et sete med høy grep som gir eksepsjonell bevegelse og kontroll for rytteren, og en polyamidforsterket aluminiumsramme som gir uovertruffen følelse og tilbakemelding til rytteren, er din eneste bekymring å navigere i terrenget foran deg.

 

 

  


EKSOS

Takket være KTM 300 EXC HARDENDUROs kompakte motordesign er eksosrøret designet med mål om å oppnå bedre bakkeklaring og redusere risikoen for skader når du kjører over dype røtter, spor eller klatrer opp bratte steiner. Lyddemperen er laget av lett aluminium, noe som sparer vekt og gir den karakteristiske lavfrekvente 2-taktslyden for denne stein-hoppende helten.

 

 

WP XACT CLOSED-CARTRIDGE GAFFEL

En 48 mm WP XACT Closed Cartridge fjærgaffel gir rask og konsekvent demping, med optimert oljestrøm. Dette betyr at disse gaflene sikrer uovertruffen ytelse på alle nivåer. Gaffelbeskyttelsesringer beskytter også mot inntrenging av smuss. Men best av alt, gaffelen tillater full justering av kompresjon og tilbakeslag uten behov for verktøy.

 

 

 

 

WP XPLOR SHOCK

Et PDS-bakdemperkonsept forblir et kjennetegn på KTM Enduro-våpen, og forbedrer anti-knebøy-oppførselen til chassiset. Dette er fortsatt det mest pålitelige og vedlikeholdsvennlige alternativet for konkurrerende enduro-racing. Dessuten tar en lett WP XPLOR PDS bakdemper ansvaret bak. For 2025 fikk bakdemperen oppdaterte innstillinger, noe som resulterte i forbedret trykkbalanse i demperen. Med jevn demping, samt full justerbarhet takket være brukervennlige håndklikkere for justeringer i farten, forblir det oppsettet å slå.

 

   

 

 

OFFROAD CONTROL UNIT

Offroad Control Unit - eller OCU - er plassert under setet og erstatter alle elektroniske sikringer og reléer. Alle utganger styres kontinuerlig basert på signaler fra spenningsregulatoren og ECU-en. Ved overstrøm deaktiveres utgangene individuelt. Dette gjør feildeteksjon enkel, ettersom statusen til hver utgang indikeres med et rødt eller grønt LED-lys. Det betyr at det å diagnostisere et elektrisk problem ute på stien er like enkelt som å løfte setet, og det er ikke lenger nødvendig å bære med seg små sikringer.

 

   

Teknisk info

Produktinformasjon

Produsentfilter: KTM
Varetype: Motorsykkel-Kjøretøy
Gruppe 2 Cross og Enduro
Gruppe 3 KTM
Bremser Hydraulisk skivebrems
Motordetaljer Væskekjølt, 2-takt
Antall Sylindre 1
Boring 72 mm
Slaglengde 72 mm
Drivstoff Keihin EFI, throttle body 39 mm
Clutch Våt, Multiplate Clutch, Brembo Hydraulikk
EMS Vitesco Technologies EMS
Startsystem Elektrisk Start
Girkasse 6-trinns
Drivstofftank 9 Liter
Rammedesign Central double-cradle-type 25CrMo4 steel
Gaffel WP XACT Closed Cartridge Ø 48 mm
Bakdemper WP XPLOR shock absorber with PDS
Fjæringsvei Gaffel 300 mm
Fjæringsvei Bakdemper 310 mm
Bremseskive Diameter Foran 260 mm
Bremseskive Diameter Bak 220 mm
Kjede 520 X-Ring
Bakkeklaring 347 mm
Setehøyde 963 mm
Kjøretøyvekt 104.9 kg
Styre Neken, aluminium Ø 28/22 mm


Produsent
Passer til