KTM 350 EXC-F 2025
KTM 350 EXC-F er kjent for sin 250-lignende smidighet og 450-lignende kraft, og har bygget et rykte for allsidighet. Men det betyr ikke at det går på bekostning av ytelse. Fra sin lansering i 2012 har den oppnådd umiddelbar anerkjennelse og blitt en klasseledende modell på grunn av sin enestående kjøreegenskap og konkurransedyktige kraftutgang. For 2025 bringer den en helt ny holdning til kampen, klar til å presse grensene med neste nivå av evner.
MOTOR
Lett, kompakt og med en vekt på kun 28,8 kg er KTM 250 EXC-F-motoren et imponerende stykke ingeniørkunst. Kjent for sitt høyt turtall og intelligente lavfriksjonsdesign, leverer den fortsatt varene ved hver eneste gassvending.
RAMME
Spesielt konstruert for langsgående stivhet, er 2025 KTM EXC-serien bygget rundt en svart pulverlakkert ramme som gir eksepsjonell tilbakemelding fra rytteren, energiabsorpsjon og høyhastighetsstabilitet. Dette oppnås ved å reposisjonere de roterende massene i rammen, sammen med en smidd styrehodeforbindelse. Fotstøttefestene har også en slank design for å redusere risikoen for å hekte seg fast. Og når turen er over, sikrer et smidd en-dels sidestativ at enduro-våpenet ditt står stolt..
ERGONOMI
KTM EXC-serien har en rytterfokusert kroppsposisjonstriangel, som gir forbedret knekontakt - spesielt når du står på tappene - med forbedrede gripeflater rundt. Med plasten som jobber for å drive ut gjørmeopphopning under våte, gjørmete forhold, en flat seteprofil med et setetrekk med høyt grep som gir eksepsjonell bevegelse og kontroll, og en polyamidforsterket aluminiumsunderramme som gir uovertruffen førerfølelse og tilbakemelding, er din eneste bekymring navigering terrenget foran deg.
EKSOS
For å gi lyden til KTM 250 EXC-Fs kraft, er eksosanlegget designet for å levere hardtslående ytelse med lavest mulig vekt. Den todelte eksosrørdesignen er laget for å være så kompakt som mulig, med rørføringen plassert svært nær motoren for maksimal sentralisering av masse og minimal eksponering for steiner. I den støymakende enden er det en kort, kompakt lyddemper laget av lett aluminium, ferdigstilt i en førsteklasses matt svart coating.
WP XACT CLOSED-CARTRIDGE GAFFEL
En 48 mm WP XACT Closed Cartridge fjærgaffel gir rask og konsekvent demping, med optimert oljestrøm. Dette betyr at disse gaflene sikrer uovertruffen ytelse på alle nivåer. Gaffelbeskyttelsesringer beskytter også mot inntrenging av smuss. Men best av alt, gaffelen tillater full justering av kompresjon og tilbakeslag uten behov for verktøy.
WP XPLOR SHOCK
Et PDS-bakdemperkonsept forblir et kjennetegn på KTM Enduro-våpen, og forbedrer anti-knebøy-oppførselen til chassiset. Dette er fortsatt det mest pålitelige og vedlikeholdsvennlige alternativet for konkurrerende enduro-racing. Dessuten tar en lett WP XPLOR PDS bakdemper ansvaret bak. For 2025 fikk bakdemperen oppdaterte innstillinger, noe som resulterte i forbedret trykkbalanse i demperen. Med jevn demping, samt full justerbarhet takket være brukervennlige håndklikkere for justeringer i farten, forblir det oppsettet å slå.