Pris kr. 117 473,-
Klargjøring kommer i tillegg.
KTM 350 EXC-F CHAMPION EDITION 2025
Tilbake i 1996 var det ingenting som kunne slå KTM 350 EXC for ren allsidighet. Nesten 30 år senere er 2025 KTM 350 EXC-F CHAMPION EDITION klar til å ta opp konkurransen. Med et klasseledende chassis, lukket patronfjæring og en fornyet evne til å kjempe om seieren, er 2025 KTM 350 EXC-F CHAMPION EDITION den sykkelen som må slås. Høydepunkter for 2025 KTM EXC CHAMPIONS EDITION er:
- Red Bull CTG
- Oransje ramme
- Radiatorvifte
- Map-select bryter
- Oransje fremre akseltrekker
- Halv-flytende forbremseskive
- Supersprox Stealth bakdrev
- Bunnplate
- Rammebeskyttelsessett
- Factory sete
GRAFIKK
Akkurat som det står på boksen, henter 2025 KTM CHAMPION EDITION-serien inspirasjon fra våre KTM Red Bull Factory Racing-mesterskapsvinnende maskiner. Med et uovertruffent READY TO RACE-utseende – og støttet av en liste med førsteklasses deler – er dette mesternes valg.
MOTOR
Lett, kompakt og med en vekt på kun 28,8 kg, er motoren i KTM 350 EXC-F et imponerende stykke ingeniørkunst. For 2025 fortsetter motoren sin vinnertradisjon med en 2° bakovervinkling, et feilfritt tyngdepunkt og et høyt turtall med intelligent lavfriksjonsdesign, som leverer kraft ved hver gassvending.
RAMME
Spesielt konstruert for langsgående stivhet, er KTM 350 EXC-F CHAMPION EDITION bygget rundt en glansoransje pulverlakkert ramme som gir eksepsjonell tilbakemelding fra rytteren, energiabsorpsjon og høyhastighetsstabilitet. Dette oppnås ved å reposisjonere de roterende massene i rammen, sammen med en smidd styrehodeforbindelse. Fotstøttefestene har også en slank design for mindre risiko for å hekte seg fast. Og når turen er over, sikrer et smidd en-dels sidestativ at enduro-våpenet ditt står stolt.
ERGONOMI
2025 KTM EXC-serien har en førerfokusert kroppsstillings-triangel, spesielt når du står på fotpinnene. Med plastdeler som jobber for å fjerne gjørmeoppbygging i våte, gjørmete forhold, en flat seteprofil med et sete med høy grep som gir eksepsjonell bevegelse og kontroll for rytteren, og en polyamidforsterket aluminiumsramme som gir uovertruffen følelse og tilbakemelding til rytteren, er din eneste bekymring å navigere i terrenget foran deg.
EKSOS
For å gi lyden til kraften i KTM 350 EXC-F, er eksosanlegget designet for å levere hardtslående ytelse med lavest mulig vekt. Den todelte eksosrørdesignen er laget for å være så kompakt som mulig, med rørføringen plassert svært nær motoren for maksimal massesentralisering og minimal eksponering for steiner. I den støymakende enden er det en kort, kompakt lyddemper laget av lett aluminium, ferdigstilt i en førsteklasses matt svart coating.
WP XACT CLOSED-CARTRIDGE GAFFEL
En 48 mm WP XACT Closed Cartridge fjærgaffel gir rask og konsekvent demping, med optimert oljestrøm. Dette betyr at disse gaflene sikrer uovertruffen ytelse på alle nivåer. Gaffelbeskyttelsesringer beskytter også mot inntrenging av smuss. Men best av alt, gaffelen tillater full justering av kompresjon og tilbakeslag uten behov for verktøy.
WP XPLOR SHOCK
Et PDS-bakdemperkonsept forblir et kjennetegn på KTM Enduro-våpen, og forbedrer anti-knebøy-oppførselen til chassiset. Dette er fortsatt det mest pålitelige og vedlikeholdsvennlige alternativet for konkurrerende enduro-racing. Dessuten tar en lett WP XPLOR PDS bakdemper ansvaret bak. For 2025 fikk bakdemperen oppdaterte innstillinger, noe som resulterte i forbedret trykkbalanse i demperen. Med jevn demping, samt full justerbarhet takket være brukervennlige håndklikkere for justeringer i farten, forblir det oppsettet å slå.
OFFROAD CONTROL UNIT
Offroad Control Unit - eller OCU - er plassert under setet og erstatter alle elektroniske sikringer og reléer. Alle utganger styres kontinuerlig basert på signaler fra spenningsregulatoren og ECU-en. Ved overstrøm deaktiveres utgangene individuelt. Dette gjør feildeteksjon enkel, ettersom statusen til hver utgang indikeres med et rødt eller grønt LED-lys. Det betyr at det å diagnostisere et elektrisk problem ute på stien er like enkelt som å løfte setet, og det er ikke lenger nødvendig å bære med seg små sikringer.