KTM 450 SX-F 2025
Når du ser 2025 KTM 450 SX-F rulle av traileren, vet du at det er alvor. Med 5 AMA 450 Supercross-titler de siste 7 sesongene, stiller 2025 KTM 450 SX-F til start allerede bevæpnet med lærdom fra tidligere mesterskap – bare denne gangen er den nyoppgradert med et helt nytt arsenal av våpen.
MOTOR
Når krigstrommene slår og startgrinda faller, må du være først ut av startblokka for å dominere løpet. 2025 KTM 450 SX-F kan skilte med en av de mest intense 4-taktsmotorene i depotet, med sin SOHC-motor som et perfekt eksempel på avansert ingeniørkunst. Med en topp effekt og en total motorvekt på kun 26,8 kg, vil du etterlate konkurrentene med mer enn bare litt gjørme i ansiktet.
LAUNCH CONTROL OG QUICKSHIFTER
Launch control, AKTIVERT! 2025 KTM SX-F-serien kommer som standard med launch control og Quickshifter-funksjon, noe som tillater raske girskift uten bruk av clutch. Launch control aktiveres enkelt ved å trykke på traction control- og Quickshifter-knappene samtidig, og fungerer ved å begrense mengden kraft til bakhjulet, forbedre trekkraften og forhindre tap av kontroll under hard akselerasjon. Samtidig betyr Quickshifter-funksjonen at du kan gire fra 2. til 5. gir med fokuset ditt kun på det første hjørnet.
VALGBARE MAP + Traction Control
Map-bryteren på 2025 KTM SX-modellene har en enklere design, som gir lettere funksjonalitet ved bytte mellom to motorinnstillinger. Map 1 gir en mer lineær kraftkurve, mens kart 2 slår til med aggressiv gassrespons og eksplosiv kraft. Heldigvis kan traction control enkelt slås av og på fra den samme bryteren, noe som sikrer maksimalt grep og en klar fordel i våte eller gjørmete forhold.
YTELSE
Motoren til 2025 KTM 450 SX-F er vinklet 2° bakover, noe som betyr betydelig forbedret masse sentralisering og redusert totalvekt, til fordel for håndtering og anti-squat oppførsel. En lyddemper gir forbedret respons i kombinasjon med kartbryteren og gir en noe roligere lyd fra eksosen.
ERGONOMI
Oppgraderte tankplater laget av bikomponentplastkanaler luft mer effektivt mot radiatorene, mens en ny drivstofftankrulle sørger for en strammere og mer sikker montering, noe som reduserer sjansen for rammeskrubbing og dramatisk forbedrer holdbarheten. Alt dette fungerer sammen med den spesielt utviklede førertriangelet for å gi en uovertruffen knærkontakt og grepsoverflater - spesielt når du står på fotpinnene.
DEMPING
For 2025 har KTM SX- og SX-F-serien gitt WP XACT AER-gaflene og WP XACT-bakdemperne en oppdatering. Dette betyr at du stiller opp ved startgrinda med nyjusterte innstillinger, redusert vekt, forbedret vektfordeling og økt respons.
Den bakre WP XACT-støtdemperen har også gjennomgått noen endringer for 2025 ved å bruke innstillinger direkte fra KTM Factory Racing Teams. Den forbedrede rammen og støtdempergeometrien betyr mer bakkeklaring ved lenken, noe som gjør den mindre mottakelig for å treffe bunnen. Mens vi er inne på temaet, sparer mindre diameter på lenkebolter vekt, mens nye lenketetninger forbedrer responsen til bakre støtdemper og avanserte dempekarakteristikker.
STABILITET
En oppgradert bakre bremsepedal finner veien til 2025 KTM Motocross-serien, noe som legger til ekstra stivhet, motstandsdyktighet mot bøyning og bremsefølelse til den totale pakken. På den andre enden gjør en smidd styringshodeforbindelse og CNC-freste trippelklemmer for perfekt justering av gaffelrørene. Denne presise geometrien til gaffelklemmene sikrer svært responsiv og jevn gaffelaksjon - for ikke å nevne urokkelig stabilitet når du kjører gjennom spor og opp på seierspallen.
CONNECTIVITY UNIT OFFROAD
Tilgjengelig som en PowerPart på KTM SX-F-serien, tilbyr Connectivity Unit Offroad - eller CUO for kort - et bredt spekter av funksjonaliteter og justeringsalternativer via KTMconnect-appen. CUO gir deg ny innsikt i kjøringen din, lar deg endre motoroppførselen din, og gir deg til og med optimaliserte dempingsinnstillinger basert på individuelle preferanser og kjøreforhold.