KTM 500 EXC-F 2025
Skal du utforske en forlatt by? Ingen sak. Grave deg gjennom skogsterreng? Enkelt. Kaste deg gjennom dype sanddyner? Kom igjen! 2025 KTM 500 EXC-F viker ikke unna noe. Med masse hestekrefter og bygget rundt en lett ramme med best-i-klassen fjæring, er denne kraftige storvolum-maskinen overraskende brukervennlig, noe som gjør KTM 500 EXC-F til det ultimate halvliters-våpenet i enhver Enduro-arena.
MOTOR
?Warp speed aktivert! SOHC-motoren i KTM 500 EXC-F er en ubestridelig kraftpakke. Med en vekt på bare 29,5 kg er den bemerkelsesverdig lett i forhold til sin kraftutgang. Designet med masse-sentralisering i tankene, har denne hardtslående kraftfabrikken et lavt tyngdepunkt, som gir eksepsjonell håndtering, manøvrerbarhet og generelt bedre anti-squat-egenskaper.
RAMME
Spesielt konstruert for langsgående stivhet, er 2025 KTM EXC-serien bygget rundt en svart pulverlakkert ramme som gir eksepsjonell tilbakemelding fra rytteren, energiabsorpsjon og høyhastighetsstabilitet. Dette oppnås ved å reposisjonere de roterende massene i rammen, sammen med en smidd styrehodeforbindelse. Fotstøttefestene har også en slank design for å redusere risikoen for å hekte seg fast. Og når turen er over, sikrer et smidd en-dels sidestativ at enduro-våpenet ditt står stolt.
ERGONOMI
KTM EXC-serien har en rytterfokusert kroppsposisjonstriangel, som gir forbedret knekontakt - spesielt når du står på tappene - med forbedrede gripeflater rundt. Med plasten som jobber for å drive ut gjørmeopphopning under våte, gjørmete forhold, en flat seteprofil med et setetrekk med høyt grep som gir eksepsjonell bevegelse og kontroll, og en polyamidforsterket aluminiumsunderramme som gir uovertruffen førerfølelse og tilbakemelding, er din eneste bekymring navigering terrenget foran deg.
EKSOS
For å gi lyden til KTM 450 EXC-Fs kraft, er eksosanlegget designet for å levere hardtslående ytelse med lavest mulig vekt. Den todelte eksosrørdesignen er laget for å være så kompakt som mulig, med rørføringen plassert svært nær motoren for maksimal sentralisering av masse og minimal eksponering for steiner. I den støymakende enden er det en kort, kompakt lyddemper laget av lett aluminium, ferdigstilt i en førsteklasses matt svart coating.
WP XACT CLOSED-CARTRIDGE GAFFEL
En 48 mm WP XACT Closed Cartridge fjærgaffel gir rask og konsekvent demping, med optimert oljestrøm. Dette betyr at disse gaflene sikrer uovertruffen ytelse på alle nivåer. Gaffelbeskyttelsesringer beskytter også mot inntrenging av smuss. Men best av alt, gaffelen tillater full justering av kompresjon og tilbakeslag uten behov for verktøy.
WP XPLOR SHOCK
Et PDS-bakdemperkonsept forblir et kjennetegn på KTM Enduro-våpen, og forbedrer anti-knebøy-oppførselen til chassiset. Dette er fortsatt det mest pålitelige og vedlikeholdsvennlige alternativet for konkurrerende enduro-racing. Dessuten tar en lett WP XPLOR PDS bakdemper ansvaret bak. For 2025 fikk bakdemperen oppdaterte innstillinger, noe som resulterte i forbedret trykkbalanse i demperen. Med jevn demping, samt full justerbarhet takket være brukervennlige håndklikkere for justeringer i farten, forblir det oppsettet å slå.