KTM 790 DUKE L 2024
Pris Kr. 138,500,-
Klargjøring og montering kommer i tillegg
KTM 790 DUKE er like kirurgisk som kallenavnet tilsier. Med smidigheten du forventer av en singelmotor, kombinert med det hardtslående slagkraften til en tvilling, skjærer KTM 790 DUKE opp veien med nøyaktig presisjon. Med en 799 cc LC8c parallell tvillingmotor - den mest kompakte i sin klasse - plassert i en av de letteste rammene, er målet til KTM 790 DUKE å være rask overalt, og tar hjørnene lekende lett.
MOTOR
Denne væskekjølte 8-ventils DOHC-enheten er utviklet for dreiemoment og leverer 87 Nm ved 8000 RPM, nesten umiddelbart etterfulgt av en brølende 95 hk finale. I mellomtiden garanterer et avansert ride-by-wire-system stor raffinement samt lavt drivstofforbruk og utslippstall. Den brøler også.
RAMME
De utrolige håndteringsegenskapene til KTM 790 Duke er basert på den dynamiske, bærende designen til det rørformede chassiset. Ingeniørene hadde ett mål i tankene, og det var å holde chassiset så stivt og kompakt som mulig for skarpere innkjøring og større magre vinkler, slik at den kunne skjære gjennom svingene med ekstrem respons.
ERGONOMI
KTM 790 Duke er en aggressiv motorsykkel med easy rider-ergonomi. Dette er nøkkelen til langvarig suksess. Et smalt chassis og en motor med lett avtrykk, komfortabel setehøyde, oppreist sittestilling og romslig benplass ofrer ikke svingene på gaten, mens fotpinnene tillater ekstreme magre vinkler når du skjærer inn i kløftene.
FJÆRING
En 43 mm åpen patron opp-ned forgaffel fra WP suspension tar seg av enhver forhjulsledd, ved hjelp av delt funksjonsteknologi. Dette betyr at kompresjon og tilbakeslagsdemping foregår i separate gaffelben, noe som gir bedre tuning av gaffelens oppførsel. Gaffelfjærene er progressive, og sikrer en jevn drift gjennom hele gaffelslaget, de er mykere for det første slaget og hardere lenger ned i slaget for å forhindre at den går i bånn.
DEKK OG FELG
KTM 790 Duke er utstyrt med ekstremt lette lettmetallfelger produsert ved hjelp av en lavtrykks-støpeprosess. Ikke bare trekker de lette hjulene fra den totale vekten, men de minimerer også de ufjærede roterende massene og er pakket inn i et sett med MAXXIS Supermaxx ST-dekk.
RIDE MODES
KTM 990 Duke kan konfigureres med opptil 5 forskjellige kjøremoduser, og er klar til å dominere omtrent alle eventualiteter. I standardgateinnstillingen har syklistene full kraft, traction control og begrenset forhjulsløft, med enkel gassrespons. Sport øker opplevelsen med skarpere gasskontroll og noe hjulslipp, mens regnmodus gjør det som står på boksen, og gir maksimal trekkraft og redusert kraft under våte forhold. De valgfrie ytelses- og banemodusene snur KTM 990 Duke helt til det maksimale, og gir forbedret ryttertilpasning og fokusert sportskjøring.
TFT-SKJERM
En flerfarget kombinasjon av relevant informasjon, presentert på en oversiktlig måte. Når du kjører turtall på motoren, endrer displaylinjene farge, enten ansporer du deg eller advarer deg om at motoren fortsatt er kald. Displayet tilpasser også automatisk belysningen til omgivelseslyset og får en "race"-look når Track Mode er valgt.