KTM 690 ENDURO R 2024
Kampanjepris 136 500,-
Førpris 156 500,-
Klargjøring og montering kommer i tillegg
Kjør hjemmefra og kjenn adrenalinet bygge mens du jager asfaltkurver mot favorittstedene dine for offroad-kjøring. Ingen tilhenger nødvendig, bare vri gassen på KTM 690 ENDURO R, som virkelig kommer til sin rett når skitten begynner og terrenget blir mer ekstremt. Det lette chassiset, den aggressive stilen og den pålitelige 690 LC4-motoren er forbedret av den nyeste elektronikken og WP XPLOR-fjæringen. Mestre mer utfordrende terreng på denne lette, høyytelses kongen av allsidighet.
MOTOR
Motoren kombinerer kraftig akselerasjon fra de aller laveste turtall med en enestående fritt turtall og gjenfinner motoren i gang. Et annet stort pluss: Den er ekstremt økonomisk med drivstoff.
RAMME
Trellisrammen er laget av lette deler av toppkvalitets krom-molybden stålrør av varierende tykkelse. Denne typen balansert rammedesign gir høy torsjonsstivhet for best håndtering og kjøreegenskaper, mens en mer spesifikt innstilt langsgående fleksibilitet kan absorbere hjulstøtenergien, og støtte fjæringen for å redusere tretthet hos føreren.
FJÆRING
Av profesjonelle for alle: KTM 690 Enduro Rs WP opp-ned gaffel, med hele 250 mm fjæringsvei og 48 mm ytre rør, er lett justerbar på mange måter og mestrer balansegangen mellom hverdags-, vei- og offroadbruk med største letthet. Den er utformet som en delt gaffel med separate dempingskretser (kompresjonsdemping på venstre gaffelrør, returdemping til høyre) som kan justeres uavhengig av hverandre. Dette betyr at de ikke kan samhandle som de gjør i konvensjonelle åpne luftesystemer - og garanterer dermed enda sportsligere, mer målrettede og føreroptimaliserte kjøreegenskaper.
ERGONOMI
KTM 690 Enduro R-setet gjør 3 ting. For det første tillater den flytende bevegelser ved makulering av offroad, takket være sin ergonomiske form og 910 mm setehøyde. For det andre gir det god komfort når du skal dekke bakken mellom løyper. Og til slutt, det ser en del ut, takket være et helt nytt slitesterkt og gripende oransje setetrekk.
Sofistikerte "skittfrie" fotpinner forhindrer at skitt samler seg opp i pinnene, selv når du graver deg gjennom dype hjulspor eller navigerer i vått terreng. Gummiinnsatser kan monteres for gatebruk for å redusere eventuelle vibrasjoner som kan merkes gjennom pinnene på glatte veier.
ELEKTRONIKK
KTM 690 Enduro R er tro mot sine endurorøtter og har et enkelt, men effektivt instrumentbord. Instrumentbordets slanke design gir føreren informasjon som hastighet, turtall og en rekke viktige varsellys, og holder sikten fremover fri for hindringer. Du vil tross alt ikke bli distrahert når du kjører gjennom utfordrende terreng.
MTC (MC TRACTION CONTROL)
MTC (Motorcycle Traction Control) skråvinkelfølsomt traction control-system reagerer umiddelbart i det øyeblikket bakhjulets rotasjonshastighet ikke står i forhold til kjøresituasjonen. På bare millisekunder reduserer MTC motoreffekten med et ekstremt jevnt, knapt merkbart inngrep ved gassventilene, inntil glidningen reduseres til optimale proporsjoner for den valgte kjøremodusen og gjeldende magervinkel. For spesielt ambisiøse ryttere kan traction control også slås av.
RIDER AIDS
KTM-rytterhjelpemidler er utviklet for å forbedre den generelle Adventure-opplevelsen ved å gi mer kontroll i forskjellige kjørescenarier. ABS, MTC og spesialkonstruerte kjøremoduser lar deg få mest mulig ut av maskinen din når du kjører gjennom terrenget.