KTM 990 DUKE 2024
Pris Kr. 205,500,-
Klargjøring og montering kommer i tillegg
Den helt nye KTM 990 DUKE treffer alle mål med knusende presisjon. Ved å pakke en omarbeidet motor inn i en helt ny ramme, med justerbar WP APEX-fjæring og svært nøyaktig innstilt elektronikk, er dette – enkelt sagt – den letteste, skarpeste, mest ytelsesfokuserte naked-bike i middelklassen som noen gang har brukt DUKE-navneskiltet.
MOTOR
Dette er selvfølgelig ikke første gang DUKE-navneskiltet og 990 har blitt sett sammen. Imidlertid er denne maskinen et helt annet kraftverk. Plassert inn i den helt nye rammen er en 990 cc LC8c parallell-dobbeltmotor som pumper ut asfaltrivende kraft. Den er ikke bare kraftig, men også den mest kompakte tvillingmotoren i klassen, noe som tilføyer en ekstra bonus til KTM 990 DUKEs smidige håndteringsegenskaper. Mer aggressive kamakselprofiler og lengre ventilåpninger resulterer i bedre kjøreegenskaper, mens en bredere radiator med optimert luftstrøm sørger for at ting holder seg kjølig. Et helt nytt eksosanlegg følger også med for å runde av denne kraftpakken.
RAMME
The KTM 990 DUKE has been developed with a completely new tubular frame, with torsional stiffness and rider feel as a top priority, thanks to the use of forged parts over sheet metal and an integrated swingarm pivot point, adding additional stiffness. An aluminum diecast subframe integrates the airbox and air intakes under the seat, reducing weight.
ERGONOMI
Målet for 2024 KTM 990 DUKE var enkelt; utvikle den ultimate mellomvekts gatesykkelen. Resultatet er den letteste, mest presise, mest ytelsesfokuserte naked-bike i mellomvektsklassen, som gir uovertruffen respons, ytelse og komfort i alle kjørescenarier. Dessuten er KTM 990 DUKE redesignet for å skape tillit hos alle førere, fra nybegynnere som leter etter litt mer, helt opp til avanserte førere som ønsker å kjøre ekstra hardt.
FJÆRING
En WP APEX 43 mm åpen patron, opp-ned forgaffel gir 140 mm fjæringsvandring og bruker delt funksjonsteknologi for å kontrollere kompresjon og returdemping i separate gaffelben. Forgaffelen kan enkelt og enkelt justeres i en 5-klikks-innstilling for både kompresjon og tilbakeslag for å passe rytterens ferdigheter og veiforhold.
DEKK OG FELG
Et sett med gripende Bridgestone S22-dekk - 12/70-R17 foran og 180/55-R17 bak, er pakket rundt et sett med lette, lettmetallfelger, og gir utmerket ytelse under forskjellige veiforhold.
RIDE MODES
KTM 990 Duke kan konfigureres med opptil 5 forskjellige kjøremoduser, og er klar til å dominere omtrent alle eventualiteter. I standardgateinnstillingen har syklistene full kraft, traction control og begrenset forhjulsløft, med enkel gassrespons. Sport øker opplevelsen med skarpere gasskontroll og noe hjulslipp, mens regnmodus gjør det som står på boksen, og gir maksimal trekkraft og redusert kraft under våte forhold. De valgfrie ytelses- og banemodusene snur KTM 990 Duke helt til det maksimale, og gir forbedret ryttertilpasning og fokusert sportskjøring.
TRACK MODE
Veksle på den valgfrie Track-modusen, og KTM 990 Duke går fra en naken-gatemotorsykkel uten sperrer til en banebrytende rasemaskin. Spormodus lar deg ta full kontroll over bakhjulstrekket med en 10-nivås slipkontroll, samt skarpest mulig gassrespons. Ønsker mer? Hva med 5 nivåer av anti-wheelie, og maksimal akselerasjon takket være Launch Control?
LAUNCH CONTROL
KTM 990 Duke slipper løs maksimal akselerasjon fra stående start, og er utstyrt med Launch Control for raske starter utenfor linjen. Bare velg startkontroll, vri på gassen, slipp clutchen og kjør!.