MT-10
Da Yamaha lanserte den første MT Hyper Naked for ti år siden, endret motorsykkel motorsykkelmarkedet seg. Med et klart fokus på dreiemoment, smidighet og følelse, har MT-serien gitt førere sjansen til å oppleve den råe følelsen og umiddelbare spenningen som Hyper Naked-serien er kjent for.
4,2 tommers TFT-skjerm med Kjøremodus valg
Den nye 4,2-tommers TFT-fargeskjermen gir klar oversikt over all informasjonen du trenger for en tur. Menybryteren på høyre styre lar deg bevege deg raskt mellom forskjellige skjermer, og Modus / Velg-bryteren på venstre styre endrer innstillingene på de elektroniske hjelpemidlene individuelt - eller du kan bytte alle innstillinger samtidig ved hjelp av 4-modus YRC.
Brembo radial hovedsylinder
Bremessystemet er hentet fra R1 og har doble flytende skiver på 320 mm og 4-stempels radialmonterte kalipere. Med dette er MT-10 utstyrt med den mest sofistikerte bremsepakken montert på en produksjonssykkel fra Yamaha. Den nye modellen drar nytte av en radialmontert hovedsylinder fra Brembo foran for enda bedre følelse og kontroll. Du får den ultimate stoppytelsen.
Cruise Control
Til tross for MT-10s avhengighetsskapende krefter, vil du noen ganger slappe av og nyte omgivelsene og landskapet. Cruise-kontrollen aktiveres enkelt i hastigheter over 50 km/t, og du kan bare nyte turen. Den gjør det også lettere å overholde fartsgrensene.
Fartsbegrenser
Enten du kjører under ugunstige værforhold eller på en utfordrende og kronglete vei, er det noen ganger lurt å gi deg selv en toppfartsgrense. MT-10 har teknologien som hjelper deg takket være Yamaha Variable Speed Limiter (YVSL). Bare velg din foretrukne topphastighet, still den inn gjennom Mode/Select-bryteren og slapp av.
998 cc EU5 CP4 motor
Ingenting kan måle seg med følelsen a MT-10'ens kraftige motor på 998 cc, med EU5 og CP4. Motorens crossplane-teknologi gir en unik ujevn tenningsrekkefølge som igjen fir sensasjonelt dreiemoment og bemerkelsesverdig akselerasjon. Den nyeste modellen har et finjustert inntakssystem med større innsugskanaler og tankmonterte Acoustic Amplifier Grilles som avgir et dypt brøl når gassen åpnes. Det er vanskelig å holde gåsehuden tilbake.
Nyeste versjon av MT-designet
Du beholder den råe og fryktinngytende karakteren vi er vant til fra Yamaha Hyper Naked-modellene, men på kjøpet får du et helt nytt utseende som preges av at unødvendige karosserideler er fjernet. Den kompakte nye LED-frontlysenheten med to øyne og de store inntakskanalene projiserer en kraftig og dominerende tilstedeværelse – og det minimale frontoverhenget understreker sykkelens brutale og mekaniske look.
APSG Throttle med valgbare av PWR-moduser
Yamahas sofistikerte Accelerator Position Sensor Grip (APSG) er det nyeste ride-by-wire-systemet og gir deg den mest naturlige og effektive opplevelsen av gassen - for høyeste grad av kontroll. Gassresponsen kan justeres med PWR-systemet som lar deg velge mellom fire moduser, fra en myk respons for våte overflater til aggressiv kjøring på banen.
Eksossystem i titan
Straks du trykker på startknappen vil du høre og føle den unike lyden fra titan-anlegget. Med det finjusterte inntakssystemet bruker crossplane-motorens en ujevne avfyringssekvens. Dette gir den mest unike og spennende eksoslyden, og sykkelen høres ikke ut som noe annet.
Up and Down Quick Shift System
For raskere og mer effektiv akselerasjon er MT-10 utstyrt med et Quick Shift System (QSS) som standard. Dette elektroniske systemet lar deg gire uten å slippe gasspådraget og uten å bruke clutchen. Også nedgiringen blir jevnere og mykere, og kan gjøres uten å bruke clutch. Systemet bidrar til å opprettholde chassisets stabilitet ved kraftig fartsreduksjon.
6-akse IMU fullt utstyrt med hjelpemidler til føreren
Skjult inne i en liten svart boks er en 6-akset Inertial Measurement Unit (IMU) som registrerer tonehøyde, rulling og rotasjon samt fremover / bakover, opp / ned og venstre / høyre akselerasjon. ECU bruker deretter disse dataene til å aktivere de høyteknologiske hjelpemidlene, inkludert anti-Spin, SLIDE Control (SCS) og kontroll over hjulløft (LIF), motorbremsing (EBM) og bremsekontroll (BC), som sikrer det ultimate oppsettet for hver tur.
Bridgestone S22 dekk
MT-10 kjører med det nyeste Bridgestone Battlax Hypersport S22-dekket, med et 120/70-ZR17 fordekk og et 190/55-ZR17 bakdekk som tåler kraften og gir klasseledende grep. Med hele pakken av elektroniske hjelpemidler, er dette flaggskipet for Hyper Naked-modellene utstyrt for å levere høyeste nivå.