Førpris kr. 210 900,-
Nå 198 400,-
Klargjøring kommer i tillegg.
Nye Yamaha Ténéré 700 World Rally
Nye Ténéré 700 World Rally representerer den ultimate versjonen av Yamahas adventure-sykkel og kan spore arven tilbake til begynnelsen av verdens tøffeste rally.
Historien begynte allerede i 1979 da Yamaha vant det aller første Dakar Rally. Inspirert av dennesuksessen og oppmuntret av den økende interessen for enduro rally, startet selskapetutviklingen maskinen som ble en milepæl i motorsykkelverdenen.
Den originale Ténéré ble introdusert i 1983 og er anerkjent som en av de mest innflytelsesrikeog ikoniske motorsyklene fra-tallet. Yamahas aller første adventure-sykkel er utstyrt med enstor tank, robust chassis og en momentsterk motor, og har gitt flere tusen førere muligheten tilå reise til fjerne steder og oppdage nye horisonter.
Ingen annen eventyrsykkel er i nærheten av å matche racingarven til legendariske YamahaTénéré. Ikke bare gjorde modellen det mulig for en helt ny type motorsykkel-eventyrere å leveut drømmene sine – den inspirerte også mange førere til å konkurrere i de tøffeste rally'enerundt om i verden. Løp som testet føreren og maskinen til det ytterste.
Team Yamahas årlige Dakar-deltakelse kan vise til noen utrolige prestasjoner avørkenspesialister, inkludert Yamaha Motor Frances administrerende direktør Jean Claude Olivier– og selvfølgelig ørkenlegenden Stéphane Peterhansel som skrev seg in i historiebøkene medsine seks seire for Yamaha. For å hylle disse førerne og maskinene de kjørte, lanserer Yamaha enspesialversjon av Ténéré som blander ekte racingarv med moderne ytelse.
22-liters doble, sidemonterte drivstofftanker
Ténéré 700 World Raid har to sidemonterte 23-liters drivstofftanker som gir en potensiell rekkevidde på helt opptil 500 km. Den lave plasseringen av de store tankene gir sentralisert masse og bedre styringsegenskaper. Den øverste delen av tanken sitter langt lavere enn på Ténéré 700 for å gi en jevn overgang mellom fremre del av setet og tanken, slik at føreren lettere kan bevege seg på setet.
Flatt rally-inspirert todelt sete
Denne designen lar føreren bevege seg med minimal innsats mens kroppsvekten skiftes for å opprettholde kontrollen over ulendt terreng. Ergonomien passer for både sittende og stående førere. Med todelt setedesign blir det enkelt å fjerne ryggen for å installere tilbehør slik som et stativ eller bagasje.
5-tommers TFT med smarttilkobling
Den 5" TFT-fargeskjermen tilbyr to forskjellige skjermtemaer - moderne dynamisk design og et mer tradisjonelt utseende som minner om den analoge epoken. Sykkelens CCU kommuniserer med MyRide-appen slik at tekstmeldinger og varsler om innkommende anrop vises på skjermen. Dermed er du alltid tilkoblet. Mobiltilkoblingen lar deg oså overvåke alle viktige parametere på motorsykkelen gjennom appen.
ABS med 3 moduser
For overlegen ytelse på ethvert veidekke er Ténéré 700 utstyrt med 3-modus utskiftbart ABS. Modus 1 er helt på, med ABS som fungerer på begge hjul - dette er et lovkrav på offentlig vei. I modus 2 er kun forhjulet på, noe som gir ekstra trygghet på løse grusbaner. Modus 3 er helt av, noe som gir deg optimal kontrollbarhet når du kjører offroad.
Avansert 43 mm KYB-gaffel, 230 mm vandring
For forutsigbar terrenghåndtering og enkel håndtering, har Ténéré World Raid en økt slaglengde på 320 mm i en 43 mm KYB-gaffel som tilbyr full fjærforspenningsjustering, samt kompresjons- og returdemping slik at den kan tilpasses forskjellige belastninger, terreng og fart.
Justerbar Öhlins-styredemper
Den kompakte og lette styredemperen fra Öhlins er montert like bak den øvre gaffelkrona og gir ekstra kontroll over chassiset - spesielt i utfordrende offroad-terreng. Med 18 forskjellige demperinnstillinger kan du lett tilpasse valget ditt for følelse og feedback.
Piggyback-demper i aluminium, 220 mm lang fjæringsvei
Det bakre fjæringssystemet bruker en redesignet kobling samt en bakdemper med et piggyback-reservoar og en aluminiumskropp som gir jevn demping. En stor gjennomslagsstopper hindrer gjennomslag i røft terreng, og World Raids nye støtdempere har 220 mm slaglengde. Det er 20 mm mer enn den vanlige Ténéré 700
EU5 CP2-motor med høyt dreiemoment
Når du opplever den 690cc EU5 CP2 2-sylindrede 270° krankmotoren, vil du se hvorfor dette er en av Yamahas mest vellykkede enheter. Et sterkt lineært dreiemoment gjør den effektiv og kontrollerbar ved terrengkjøring, og den utmerkede drivstofføkonomien, sammen med de kompakte målene og den lave vekten, gjør modellen til den ideelle eventyrmaskinen.
Nydesignet luftfilterboks
Ténéré 700 World Raids luftboks er designet for dem ekstreme kjøringen denne langdistansesykkelen er laget for. Med samme volum som Ténéré 700 har luftboksen et forovervendt inntak som er designet for å holde støv og rusk som kastes opp av bakhjulet ute.