Yamaha XSR 900 GP
XSR 900 GP er designet for å vekke minner fra gullalderen, og er den ultimate blandingen av retro racingstil kombinert med det siste innen banebrytende teknologi, alt for å gi en spennende tur og for å stimulere sansene på en måte som ingen andre
Med et utseende som minner om YZR500-sykkelen som ble kjørt til seier av ikoniske Yamaha-førere på 80- og 90-tallet, er XSR900 GP en feiring av Yamahas racing-arv som vi ikke har sett maken til. YZR Grand Prix raceren har vært modell for frontkåpen og hekken, og vekker minner fra Grand Prix-racingens gullalder – en sann hyllest til noen av de mest ikoniske racersyklene fra Yamahas fortid.
Ikke la deg lure av heritage-stilen, under karosseriet finner du det siste innen banebrytende Yamaha-teknologi, noe som sørger for en mer enn kapabel maskin som begeistrer hver gang du vrir på gassen. Det siste innen bremse- og fjæringskomponenter forbedrer kjøreegenskapene, mens integrerte kjøremoduser og en omfattende elektronikkpakke hever listen ytterligere.
Karakteristisk design som minner om Grand Prix-syklene på 80- og 90-tallet
XSR 900 har en toppkåpe som drar tankene mot 1980-tallets gullalder i Grand Prix-racing. Sammen med setedekselet, gir det ikke bare vibber fra YZR500, men den ekstra aerodynamiske effekten øker også toppfarten og akselerasjonen. Et fargematchende deksel over passasjersetet fullfører racer-utseendet med en boksaktig hekk i 1980-tallsstil.
Ny 5-tommers TFT-fargeskjerm med tilkobling
En ny femtommers TFT-fargeskjerm er plassert et retroinspirert instrumentpanel. Du kan velge mellom fire visningstemaer som passer til en rekke kjøreopplevelser, inkludert en analog turteller, inspirert av tidligere racersykler. For en moderne kjøreopplevelse er smarttelefontilkobling standard på XSR 900 GP, slik at du kan holde kontakten mens du kjører ved å koble smarttelefonen til displayet via MyRide-appen.
Fullt justerbar KYB-fjæring foran og bak
I tråd med mantraet om å blande gårsdagens stil med dagens teknologi, kan XSR 900 GP skryte av det siste innen fjæringsteknologi, inkludert fullt justerbar KYB opp-ned-gaffel og bakhjulsoppheng av link-typen. Begge er optimalisert for forbedret håndtering for å imøtekomme den sportslige kjørestilen.
Nydesignet clip on-styre og styrebrytere
For å gi den sportslige kjørestilen som passer den racinginspirerte estetikken, har XSR 900 GP clip on-styre montert i styrefestet over styrekrona. Dette flytter føreren lenger frem på maskinen, og dermed mer vekt over framhjulet for å gi den mer presise følelsen som forventes av en maskin i racing-stil, men med nok komfort for landeveissykling.
Chassis i Deltabox-stil med økt stivhet
Yamaha introduserte først Deltabox-rammen i sine Grand Prix-sykler på 80-tallet – banebrytende ny teknologi som formet fremtiden for sportsmotorsykler. Rammen i Deltabox-stil er fortsatt kjernen i mange Yamaha-motorsykler den dag i dag, inkludert i XSR 900 GP. For å imøtekomme XSR 900 GPs mer sportslige kjørestilling, er chassiset finjustert for å gi bedre stabilitet i svingene og tilbakemelding fra forhjulet
Revidert, 80-tallsinspirert hovedsete, nye sidedeksler og avtagbart setedeksel
Det nydesignede, komfortable førersetet er designet med stilen til 80- og 90-tallsracere i tankene. Lukkede sidepaneler er lagt til nedenfor setet for å fortsett racing-utseendet fra halvkåpen og er sikret med D-ringfester i racingstil for rask og enkel fjerning.
Et deksel sitter over passasjersetet, og kan tas av for kjøring med passasjer.
Fotpinner i ny stil og ny posisjonering
De formstøpte fotpinnene i aluminium er tilgjengelige i to posisjoner, øvre og nedre. Disse fotpinneposisjonene har blitt revidert for å matche den sportsligere ergonomien, og imøtekomme den nye sittestillingen og lage clip on-styret.
Yamaha kjørekontroll YRC og 6-akset IMU
Den avanserte R1-avledede 6-aksede IMU styrer den omfattende pakken med førerhjelpemidler, inkludert Lean Sensitive Traction Control og ABS, sladdkontroll og wheelie-kontroll, med mer. Yamaha Ride Control lar deg velge motoreffekt, karakteristikk og intervensjonsnivå fra de nedleggssensitive førerhjelpemidlene, for å passe dine preferanser og rådende veiforhold.Tre forhåndsinnstilte integrerte kjøremoduser, «SPORT», «STREET» og «RAIN» med fabrikkinnstillinger for ulike intervensjonsnivåer for å passe til forskjellige forhold, kompletteres med manuelt justerbare «CUSTOM»-innstillinger.
Cruisekontroll, tredje generasjons Quick Shift-system og A&S Clutch
Gled deg over en forbedret kjøreopplevelse gjennom det siste innen Yamaha-teknologi, inkludert tredje generasjons Quick Shift-system som muliggjør clutchfrie girskift ved både oppgiring under akselerasjon, og nedgiring. Cruisekontroll er montert som standard og betjent av det nye intuitive bryterpanelet. Fartsholderen gir bedre lankjøringskomfort, mens A&S Clutch (Assist and Slipper) holder sykkelen stabil ved i sportslig kjøring.
Sofistikert momentsterk EU5+ 890 cc CP3-motor
Den momentsterke CP3-motoren på 890 cc kombinert med det lette og smidige Deltabox-chassiset passer perfekt for den mer sportslige kjørestillingen til XSR 900 GP.
Den akustiske harmonien i brølet fra trippelen øker følelsen av akselerasjon hver gang du vrir på gassen, og tilbyr den mest sportslige kjøreopplevelsen i CP3-serien.
Yamaha Spinforged-hjul utstyrt med Bridgestone Battlax Hypersport S23-dekk
Felgene i XSR 900 GP er produsert ved hjelp av Yamaha-eksklusiv Spinforging-teknologi og er ekstremt lette, noe som gir en mer responsiv fjæring og dermed økt smidighet og stabilitet. XSR 900 GP føles mer responsiv, spesielt i svinger og ved bremsing, med grepet maksimert av de nyeste Bridgestone Battlax Hypersport S23-dekkene.