Pris Kr. 173 900,-
Klargjøring kommer i tillegg.
MT-09
Fortellingen om MT startet for ti år siden, da Yamahas topp-designere bestemte seg for å skape ett av de viktigste nye modellene i historien til Yamaha Motor Co., Ltd. Dette ble ingen vanlig motorsykkel. Målet var å bygge en radikal ny maskin med en motor som gir masse dreiemoment og et svært smidig understell. Noe helt annerledes. Og resten er historie.
EU5 890cc CP3 motor
Den ny-utviklede 890cc væskeavkjølte 3-sylinders motoren er lettere, raskere og kraftigere, og gir mer dreiemoment under lavere turtall. En ny inntaksport og nytt eksosrør gir en vakker lyd som øker opplevelsen av akselerasjon. Nye drivstoffinjektorer gir økt effektivitet. og den optimaliserte girvekslingen med en forbedret A&S clutch passer til høyere ytelse fra den EU5-kompatible motoren.
Helt ny lettvektig ramme i CF-støpt aluminium
Helt nytt rammedesign i CF-støpt kompakt aluminium; en moderne versjon av Deltabox-layouten. Høyere stivhetsnivå for understellet gir forbedret feedback til føreren, bedre stabilitet og mer dynamisk kjørevindu. Optimalisert struktur på svingarm-svingen, lett og smidig understell og en roligere opplevelse av motorsykkelen som din partner i hverdagen.
Neste generasjons design og styling
Ren, naken og vakker, den neste generasjons MT designen leder Hyper Naked-serien inn i et nytt årtie. Den minimalistiske "udekkede" stylingen fjerner alt som er unødvendig fra karosseriet, og bruker bare rammen og strukturelle komponenter til å uttrykke letthet og smidighet. Rammen i Crystal Graphite finish understreker den funksjonelle skjønnheten i de mekaniske delene.
IMU med 6 akser, pluss hjelpesystemer som er sensitive for lenevinkelen
Den kompakte IMU-en med 6 akser er utviklet fra YZF-R1 modellen, og styrer de høyteknologiske hjelpesystemene ombord MT-09 , inkludert Traction Control System (TCS), Slide Control System (SCS), forhjulets LIFt Control System (LIF) og Brake Control system (BC), med 3 moduser og som er sensitive for lenevinkelen. Den helt nye MT-09 har elektronisk kontrollteknologi i toppklassen, som gir deg ultimat kontroll uansett vær og veiforhold.
3.5-tommers TFT skjerm i farger
Den 3,5-tommers TFT-fargeskjermen har en turteller med stolpemåling som endrer farge etter hvert som rpm stiger eller faller, en klokke og skjermbilder for drivstoff, gjennomsnitt kjørelengde, lufttemperatur og girskifteindikator. Styrebryterne gjør endring av skjermvisning og informasjon og justering av innstillingene på de valgfrie Genuine Yamaha håndtaksvarmerne enkelt.
Kompakt LED-frontlys med dobbeltfunksjon
Et kompakt og kjekt LED-frontlys med dobbeltfunksjon gir en kraftig lav og høy lysstråle, med god lysspredning rundt myke kanter som er skånende for synet. Et enkelt prosjektorlys danner et særegent neste generasjons ansikt på den helt nye MT-09 , og de laterale LED-blinklysene projiserer et Y-formet signaturikon, som matches av LED-baklyset.
Quick Shift System (QSS)
Det nye opp-og-ned Quick Shifter System gir en bedre opplevelse av å kjøre for sportens skyld, ved å gjøre superraske oppskiftninger for utrolig akselerasjon av den kraftigere 889cc CP3 motoren. Nedskiftingsfunksjonen gjør smidigere girskifting mulig, slik at understellet forblir stabilt også når maskinen svinger og du får en følelse av større kontroll når du reduserer dreiemomentet.
Lettvektige SpinForged hjul
De nye Spin Forged hjulene veier 700g mindre enn på den gamle modellen, og gir fremragende smidighet til understellet ved å øke treghetsmomentet på baksiden med 11%. Den reduserte ufjærede vekten øker også ytelsen til fjæringssystemet, og bidrar til at drivstoffeffektiviteten øker med imponerende 9%.
Justerbart hjuloppheng
De heljusterbare 41mm forgaflene kjører med optimaliserte innstillinger som passer til den kompakte nye rammen med høy stivhetsfaktor, og reduserer tendensen til å svinge så du får en smidigere og mer kontrollert kjøretur. Den justerbare fjæringen bak har også nye innstillinger, og en revidert kobling som passer til den helt nye svingarmen med høy stivhetsfaktor.
Radial hovedsylinder på forbremsen
Den nye MT-09 har bremsesystem i toppklasse, utstyrt med en radial hovedsylinder foran for lineær forsyning av hydraulisk trykk til 4-pottkaliperne montert på de doble 298mm bremseklossene foran. Dette gir deg fremragende bremseytelse med fingertuppkontroll. Dette er bare det andre Yamaha-produktet som noensinne er blitt utstyrt med denne teknologien, opprinnelig skapt for racersykler.